diumenge, 9 d’octubre del 2011

Janio Marti




Avui ens ha deixat un bon amic, el music Joan Antoni Martí, des de 1957 fins fa 6 anys, va exercir de music , compositor i director d’orquestra.

La seva orquestra va ser una de les habituals de les festes majors d’arreu, i en particular la de St. Joan de les Abadesses.

Vaig conèixer en Janio un diumenge a la sala de vall de Llanars, jo tenia uns 20 anys, aquell grup actuaven a reu del país, aquella setmana havia encadenat diversos concerts i l’home estava esgotat va demanar-me si podíem portar-li el seu cotxe fins a St. Joan i ell podria fer una petita becaina i descansar una estona, jo havia anat a Llanars amb un bon amic , va ser ell que va conduir el cotxe d’en Janio i jo vaig baixar la Betina una de les seves cantants habituals.

Aquell dia va ser l’inicií d’una admiració i un seguiment, que va durar fins que es va retirar dels escenaris

Janio Martí , va tenir un vincle molt gran amb el nostre poble, ja que com recordarem els de la meva edat, era l’orquestra que marcava la diferencia durant algunes dècades i nosaltres cada any en podiem gaudir.

La coneixensa que vaig tenir amb en Janio, em va permetre demanar-li que fes la sintonia de la Veu de St. Joan, cosa que va fer amb molta professionalitat i dignitat.

Us convido a mirar aquest reportatge que va fer TV3 no fa molt, on podreu veure la seva humanitat i la seva personalitat. "NIDYA"








Janio... moltes gràcies per les bones estones que ens havies fet passar, descansa en pau.

Ferran Miquel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada