dimarts, 19 de gener del 2010

Del Reixac a Camprodon

Gravera d’urani.

Itinerari de tres horetes, recorrerem uns 8 quilometres aproximadament sortirem a 800 metres d’alçada , per passar a 1372 metres en el Pla d’en Plata i acabar a 900 metres a Camprodon

Visitarem la torre Cavallera i els búnquers de la línea P

( coneguda també com línea Gutiérrez o línea Pérez)

El trajecte es direcció nord, per la pista que ens portaria a Fogonella, sempre paral·lela al torrent de coll del Pal, ja passades les cases de Can Terroja i una vegada en el terme municipal d’Ogassa, trobarem les ruïnes del Molí d’Encabats, (l’aiguat de l’any 40, va endur-se aquest molí, i una de les nenes de la família que hi habitava, es deien Camps) en aquest indret agafarem el camí de la dreta, l’antiga carretera que portava a Fogonella i passava per la fageda. Quant arribem a la cota 1000 passat el rec de Rovellat, deixarem la pista per agafar un camí que surt a la dreta direcció nord-est , passarem per un paisatge carregat de graves vermelles, segons un geòleg local, estan carregades de urani., es com un paratge sense vida.

Seguirem pujant en direcció nord-est fins que arribarem a les avistes de la casa de Puigsec, i les antenes del pla d’en Plata , aquí farem la cota mes alta 1372 m. si no fa vent es un bon lloc per esmorzar.

Seguirem per la pista pavimentada direcció Sant Miquel de Cavallera, abans d’arribar a la parròquia agafarem un sender que indica Camprodon 55 minuts. Desprès de deixar a la dreta la casa modernista de Mas Pomer , passarem per davant de Can Puixeu, aquí us recomano visitar l’antic torreò conegut com a Torre dels Moros, just al peu d’aquesta antiga fortificació n’hi ha de més noves , construïdes als anys 40 , búnquers defensius de la Línea P.

Seguirem el camí de petit recorregut PR C-189 que ens portarà al pont nou de Camprodon, punt final del nostre itinerari.

Parada a Puigsec

Torre Cavallera

Gràcies per la conversa.

Sobre un dels búnquers, en Manel del Puxeu ens comenta la torre Cavallera.